CTR marketing online

Czym jest współczynnik CTR (Click Through Rate)?

W marketingu internetowym bardzo ważne jest sprawdzanie, czy ułożona przez nas kampania reklamowa przynosi pożądane skutki. Jeden ze współczynników, który pomoże w analizie to Click Through Rate (w skrócie CTR). Czym więc właściwie jest i jak obliczyć CTR?

CTR - co to znaczy?

CTR najprościej mówiąc jest współczynnikiem klikalności. Skrót ten pochodzi od angielskiego określenia Click Through Rate. Daje on nam informację jak często po wyświetleniu reklamy jest ona klikana przez użytkowników. Jest on wyrażany jako procentowy stosunek liczby unikalnych kliknięć w stosunku do ilości wyświetleń danej reklamy. Dzięki temu parametrowi jesteśmy w stanie sprawdzić skuteczność reklamy oraz słów kluczowych. Dodatkowo CTR ma wpływ na Wynik Jakości. Współczynnik klikalności odnosi się do wyników płatnych i wyników naturalnych.

Dlaczego wskaźnik CTR jest ważny w Google Ads?

Aby odnieść sukces dzięki kampanii Google Ads, użytkownicy muszą klikać Twoje reklamy. Dlatego w optymalizacji kampanii Google Ads ważne jest uzyskanie wysokiego współczynnika CTR. Współczynnik klikalności to jeden, prawdopodobnie najważniejszy element, spośród tych, które wpływają na Wynik Jakości reklam Google Ads. 
Jeżeli Twój Wynik Jakości jest niski, nie tylko będziesz płacił więcej za kliknięcie, ale także Twoje reklamy będą się wyświetlały rzadziej, niż Twojej konkurencji. W takiej sytuacji na Twoim koncie możesz zauważyć ostrzeżenie o niskim Wyniku jakości.

O czym świadczy wysoki CTR?

Wysoka wartość wskaźnika klikalności świadczy o tym, że odpowiednio dopasowaliśmy słowa kluczowe i wykluczające się frazy, a także dostosowaliśmy content reklamy zgodnie z treścią witryny i uzyskaliśmy pożądany CTR. Co to znaczy, że wartość współczynnika jest wysoka? Nie da się tego jednoznacznie określić. Wartości współczynnika CTR mogą jednak zdecydowanie różnić się od siebie ze względu na rodzaj reklamy. Gdy mamy do czynienia z linkami sponsorowanymi i reklamy są umieszczane w sieci wyszukiwania, wartości CTR powinny być większe, aniżeli w przypadku linków sponsorowanych udostępnianych w sieci stron z treścią.

Co może być przyczyną niskiego CTR i jak go poprawić?

Jeśli nasz wskaźnik CTR jest niski, oznacza to, że najprawdopodobniej popełniliśmy błąd już na samym początku, czyli podczas tworzenia strategii kampanii reklamowej. Marketing internetowy jest obszarem, który bardzo szybko się rozwija. Z tego powodu wraz z upływem czasu strategie warto analizować po kątem m.in. zmian w trendach, nowych produktów i usług, trendów makroekonomicznych oraz nowych mediów społecznościowych grup docelowych. Jeśli jednak nie udało nam się poprawnie opracować strategii kampanii, jest kilka sposobów, aby uratować sytuację:

- Poprawa jakości reklam, czyli zastępowanie reklam nie dających nam wymiernych efektów tymi, które w przyszłości będą miały szansę konwertować;

- Bardziej precyzyjne dobieranie stron docelowych, na które użytkownik ma zostać przekierowany po kilknięciu w reklamę;

- Optyczne powiększenie reklamy poprzez dodanie odpowiednich rozszerzeń. Takie działanie zwiększy szansę na to, że użytkownik chcąc zdobyć więcej informacji o produktach, zainteresuje się nią;

- Dostosowanie języka tekstu reklamowego do docelowej grupy odbiorców reklamy – innego języka używają osoby młode i starsze. Każda branża ma swoje cechy charakterystyczne i odpowiednie dostosowanie treści reklamy będzie miało kluczowe znaczenie.

CTR – jak liczyć?

Jednym z najważniejszych pytań w tym zagadnieniu z pewnością będzie to - jak obliczyć CTR? Aby obliczyć współczynnik klikalności płatnej reklamy, należy podzielić łączną liczbę kliknięć reklamy przez łączną liczbę wyświetleń (tj. łączną liczbę osób, które widziały reklamę). W najprostsWzzym przykładzie możemy założyć, że reklama wygenerowała 100 kliknięć i została obejrzana przez 1000 osób podczas kampanii.

Wzór CTR – jak liczyć: CTR = 100 (kliknięcia) ÷ 1000 (wyświetlenia) = 0,10 x 100 (procent) = 10% CTR

Skontaktuj się z nami

Wypełnij i wyślij formularz, a odpowiemy w ciągu 24 godzin. Pomożemy w dobraniu optymalnego zakresu działań, aby Twój biznes mógł rosnąć!

cześć